دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1394 - 09:18

 اجلاس سفرا دوشنبه با حضور روحانی آغاز می‌شود/ سفرا امروز به دیدار رهبری می‌روند

اجلاس سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه به‌صورت رسمی با سخنرانی حسن روحانی ، رئیس‌جمهور کشورمان در وزارت امور خارجه آغاز خواهد شد.
کد خبر : 46880

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل آنا، جلسات مقدماتی اجلاس سفرا از روز گذشته به‌صورت داخلی برگزار شده است و سفرا و نمایندگان کشورمان قرار است امروز طبق رویه هرساله و پیش از آغاز رسمی نشست با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.


این اجلاس هرسال به‌منظور تبیین و برنامه‌ریزی سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران برای سفرا و نمایندگان کشورمان برگزار می‌شود. روسای قوا و مقامات عالی‌رتبه کشور با حضور در اجلاس سفرا به تبیین سیاست‌های نظام می‌پردازند.


محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، پیش‌ از این درباره اجلاس امسال در مراسم روز صادرات گفت: برای آنکه سفرای ایران در کشورهای مختلف در خصوص ضرورت‌های اقتصادی توجیه شوند، آبان ماه تمام سفرا را فراخوانده‌ایم تا با مسئولان اقتصادی کشور و اتاق‌های بازرگانی نسبت به مسائل مهم اقتصادی و صادراتی توجیه شوند.


وی در مورد جزئیات بیشتر حضور سفیران در کشور بیان کرد: یک روز کامل را در کنار گروه اقتصادی دولت به طرح مسائل روز خواهیم گذاشت و جلساتی با اتاق‌های بازرگانی و وزارتخانه‌های اقتصادی برگزار خواهیم کرد، تا ما را راهنمایی کنند که برای توسعه بازارهای صادراتی چه کنیم.


اجلاس سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران بدون حضور خبرنگاران و به‌صورت غیرعلنی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب